10/22/2013

Ett vänligt ord kan göra under

Jag uppmanade er för ett tag sedan att försöka göra någon glad. Jag skrev att en enkel hälsning eller en liten komplimang kunde lysa upp en annan människas dag.
  Jag har en gång blivit tilldelad ett litet ord, eller rättare sagt en liten mening, som har etsat sig fast i mitt minne. Den här lilla meningen har jag sparat i en pärla i mitt armband med fina minnen. Ibland när jag mår dåligt så greppar jag pärlan och förflyttar mig tillbaka till just den där stunden när meningen yttrades. Det får mig att le och känna mig värdefull.
  Det här är ett bevis på att också de små sakerna räknas. Jag är helt säker på att jag kommer att komma ihåg den där stunden och den där meningen länge, kanske till och med i hela mitt liv. Spara inte på de fina saker du skulle kunna berätta åt dem du tycker om! Jag är ett av många levande exempel på att ett vänligt ord kan göra ens egen tillvaro ljusare. Ett vänligt ord kan faktiskt göra under.


Rebecca

2 kommentarer: