2/06/2014

Skriv, skriv, skriv



Jag har ett dokument på min dator där jag skriver av mig. Jag har döpt mappen till "Skriv, skriv, skriv" eftersom jag har blivit tillsagd att göra det. Rikta all min energi på skrivandet. Fånga känslorna och forma dem till ord. Ibland går det bra, andra gånger lite sämre. Jag skriver om allt och inget, både när jag har inspiration och när jag inte har det. Idag tänkte jag dela med mig av en kort text som jag skrev för ett tag sedan. Jag tänker inte beskriva den, ni får läsa: 

18(19).1.14

Att starta upp datorn igen klockan tolv på natten är kanske inte det smartaste eller mest hälsosamma jag har gjort idag, men när skrivlusten infinner sig kan jag bara inte låt bli. Jag kunde riktigt känna hur det skulle kännas att låta fingrarna svepa över tangentbordet, hitta rätt tangent, trycka ner den och forma ord. Jag kunde bara inte låta det glida mellan fingrarna, inte den här gången.
  Jag har sådan inspiration för tillfället. Jag har klickat mig runt på youtube. Jag har hittat inspirerande, rörande och otroliga videor och fick en sådan kick att jag bara inte klarade av att lägga mig ner i sängen och försöka få tag på sömn. Jag är så upp i varv, jag bara måste få ut det på något sätt. Jag gör det gärna genom att skriva. Jag gör det.

Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar