5/10/2015

Mamma + dotter = sju

För ett x-antal år sedan funderade jag tillsammans med min mor varför den så kallade "kärleksakten" kallas för sex. Jag tyckte det var förunderligt att någonting sådant hade fått samma namn som en siffra. Vi funderade kring detta en stund tills jag plötsligt slogs av en snilleblixt. Jag ville kalla mamma-dottermys för sju. Därmed fick våra riktigt långa stunder av kramar namnet sju.
    Idag när jag ser tillbaka på dessa funderingar slås jag av ett sting av pinsamhet, samtidigt som jag fascineras av mitt finurliga påhitt. Jag ville ju benämna mina och mammas gemensamma mysstunder för att göra dem mera viktiga och betydelsefulla.
    En mor och dotter-relation är speciell, unik och givande för båda parterna. Jag önskar att jag någon gång ska få uppleva mammasidan av en sådan vacker relation, men i dagens läge, nu och för alltid, har jag privilegiet att få vara dotter till min fantastiska mor.
    Jag tror att det är dags att återuppliva begreppet sju idag, morsdagen till ära. Jag vill krama min mor en lång stund och känna mig lyckligt lottad över att få ha henne nära.

Mamma, jag är så glad över att få vara nära dig hela dagen idag, men även de dagar vi spenderar ifrån varandra så finns du hos mig och det kommer du alltid att göra. Jag älskar dig!


Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar